Saturday 28 September 2013

Kursus Pengurusan Jenazah PPINS

Assalamu'alaikum. Pada 21 September(Sabtu) yang lepas, PPINS UIAM telah mengadakan kursus pengurusan jenazah di Masjid Ar-Rahimah. Program ini dijalankan pada waktu pagi hingga petang dan telah disertai oleh 42 orang peserta yang terdiri daripada pelajar ijazah UIA, pelajar asasi UIA dan bekas pelajar UIA.

Program ini diadakan untuk mendidik para pelajar yang terdiri daripada orang muda tentang betapa pentingnya untuk kita menjalankan tanggungjawab dalam menguruskan jenazah sekiranya berlaku kematian. Lebih-lebih lagi apabila melibatkan ahli keluarga atau saudara-mara yang terdekat. Bukan itu sahaja, peserta yang terdiri daripada pelajar juga amat digalakkan untuk bertanyakan soalan kepada penceramah iaitu Ustaz Manap.

Alhamdulillah program ini mendapat sambutan yang baik dan mendapat maklum balas yang baik daripada sebahagian peserta. Semoga program ini memberikan manfaat dan lebih ramai lagi yang akan menyertai program PPINS atau menjadi ahli PPINS untuk berkhidmat kepada masyarakat Islam terutamanya.

Gambar-gambar program:











No comments: