Thursday 19 July 2012

Kursus Asas Fasilitator Islam (KAFI)

Assalamualaikum w.b.t. Alhamdulilllah, baru-baru ini, kami ahli Persatuan Pelajar Islam Negeri Sembilan (PPINS) telah mengadakan satu program yang diberi nama Kursus Asas Fasilitator Islam (KAFI) bertempat di Kem Herba Hulu Langat, Selangor selama 3 hari 2 malam bermula 13 Julai sehingga 15 Julai 2012. Dengan kerjasama dari ahli PPINS sendiri, program ini berjalan dengan lancar dari bermulanya program sehingga ke hari yang terakhir. 

Salah satu tujuan utama PPINS menganjurkan program sebegini adalah untuk mendedahkan ilmu asas untuk menjadi seorang fasilitator dalam kalangan pelajar kolej/universiti. Antara aktiviti yang dijalankan sepanjang 3 hari 2 malam ini ialah T.I.N (Ta'aruf, Ice Breaking, Niat), Riadhah Bermodul seperti Explorace dan sebagainya. 

para peserta KAFI



Antara barisan komiti

Explorace





Makan Berjemaah :)

Peserta Perempuan

Peserta Lelaki


Terima kasih tak terhingga buat semua komiti PPINS yang telah bertungkus lumus bagi menjayakan program ini. Buat para peserta, semoga ilmu yang disampaikan dapat digunakan dengan betul seterusnya dapat disampaikan kepada orang lain. Akhir kata, semoga usaha baik kita mendapat keberkatan dan rahmat dari-Nya. Amin, Amin Ya Rabbal A'lamin.

No comments: