Monday 25 June 2012

Kem Insan Dinamik SK Palong 4 2012

Assalamu'alaikum kepada para pembaca. Kali ini, Persatuan Pelajar Islam Negeri Sembilan(PPINS) telah menganjurkan sebuah program motivasi yang dinamakan Kem Insam Dinamik di Sekolah Kebangsaan Palong 4, Negeri Sembilan pada 22 Jun hingga 24 Jun 2012. Kumpulan sasaran kami merupakan pelajar-pelajar tahun 6 yang akan menghadapi peperiksaan UPSR tidak lama lagi.

Objektif kami adalah untuk menyiapkan fizikal dan mental pelajar untuk murid-murid SK Palong bagi menghadapi peperiksaan UPSR di samping menerapkan nilai-nilai Islam ke dalam diri mereka. Walaupun semolah itu terletak jauh di pedalaman, namun itu tidak mematahkan semangat pasukan kami untuk membantu dan mendidik anak-anak kecil di sana. Terdapat pelbagai agenda disajikan untuk mereka seperti "Diari hatiku", "Aku cinta padamu", qiyamulail, riadhah dan lain-lain.

Alhamdulillah program ini dapat berjalan dengan lancar dan kami menerima respon yang positif daripada pihak sekolah. Semoga usaha ini diberkati Allah dan diharapkan agar calon-calon UPSR berkenaan berjaya dalam hidup mereka.









No comments: